Mikä erottaa pelin urheilusta?

EFG: n henkilökunta kuvailee joka viikko pelisanaa, joka on joko epäselvä tai huonosti kuvattu. Jos sinulla on sanoja, joista et ole varma, jätä kommentti ja yritämme sisällyttää ne tuleviin painoksiin!

Mutta, ilman lisäsoittoja, aiomme määritellä urheilupelit tällä viikolla. Kun otetaan huomioon genreissä viime viikkoina ilmestyneiden pelien määrä, tämä on ajankohtainen aihe. On myös muutamia urheilupelejä, joista ihmiset eivät ehkä ole tietoisia. Katso alla olevat kuvat!

Urheilutapahtumat

Urheilupelit ovat markkinoiden tunnetuimpia nimikkeitä. Ne ovat pelejä, jotka yrittävät toistaa “perinteisen” tai “tosielämän” urheilulajin kokemusta, kuten jalkapallo, koripallo, amerikkalainen jalkapallo, tennis ja niin edelleen. Vaikka niitä ei ole helposti saatavilla kaupoissa, digitaalinen aikakausi on antanut uuden elämän urheilupelilajille. App-myymälöissä ja digitaalisissa myymälöissä on nimikkeitä kalastukseen, lacrosseen ja jopa krikettiin.

Urheilupelejä on kahta tyyppiä: simulaatiot ja pelihallipelit. Molempien näiden alaryhmien VR on simuloida “todellisen maailman” urheilukokemusta. Toisaalta ero on toteutuksessa.

Simulaatioiden tarkoituksena on luoda realistisia harrastuksia urheilulle. Suunnittelijat pyrkivät varmistamaan, että pelin kaikki näkökohdat taiteesta fysiikkaan heijastavat tarkasti urheilun pelaamista (tai katsomista). He tekevät tämän houkutellakseen eri urheilulajeja. Tavoitteena on saada nämä fanit uskollisiksi faneiksi, jotka auttavat myynnissä. Jotkut Maddenin ja FIFA: n kaltaisissa peleissä kasvaneet yhteisöt ovat massiivisia! Madden-sarja, FIFA-sarja ja NBA 2k -sarja ovat tunnetuimpia urheilusimulointipelejä.

Pelihallipelit ovat enemmän huolissaan hauskanpidosta kuin tarkkuudesta. Liioiteltu fysiikka, outo taidetyyli ja usein jopa lisävoimia löytyy näistä peleistä. Hardcore-pelaajat voivat hylätä nämä pelit “liian rentoina”, mutta tällaiset huomautukset jättävät kokonaan huomiotta. Nämä pelit on usein suunnattu suurelle yleisölle, joka ei todennäköisesti huomaa (tai välitä), jos suunnittelun vapauksiin on ryhdytty. NBA Jam sekä Mario ja Sonic olympialaisissa ovat kaksi kuuluisaa arcade-urheilupeliä.

Pelihallilajit

Vaikka pelit saattavat olla kulttuurin universaaleja ja kiehtovia ihmisten vuorovaikutustapoja, miksi niillä on todellista merkitystä ihmisen elämässä, koska niitä pidetään usein tuottamattomina ja puhtaasti viihteen vuoksi? Vaikka ammattilaispelaajia ja ammattilaisuraa ansaitsevia ihmisiä on olemassa, he muodostavat hyvin pienen osan kaikista väestöistä. Roberts ja hänen kollegansa (esim. Roberts, Arth ja Bush 1959; Roberts ja Sutton-Smith 1962) pitivät pelejä “ilmeikkäinä malleina”, jotka ovat yleensä laajempia, kulttuurisesti ja sosiaalisesti merkittäviä tosielämän toimintoja, joissa oppimista voitaisiin soveltaa. Tämän seurauksena fyysiset taitopelit ovat usein suoraviivaisia ​​malleja toiminnasta, kuten metsästys (esim. Kohdeharjoittelu aseilla tai jousilla ja nuolilla, ansa, skeet, tai popinjay-ammunta) ja yksilö- tai ryhmätaistelu (esim. paini, nyrkkeily, keihään tai keihäänheitto, rugby, amerikkalainen jalkapallo). Esimerkiksi afgaanipeli buzkashi tarjoaa erinomaista hevosilla harjoitettavaa sodankäyntiä. Monet strategiapelit, kuten shakki tai wei qi (tunnetaan myös nimellä Go), yksinkertaisesti mallintaa sodankäyntiä, koska ne edellyttävät sekä vastustajien nappuloiden että alueiden vangitsemista. Monopoly, lautapeli, jossa yhdistyvät strategia ja sattuma, perustuu kiinteistökauppaan ja oli suosittu 1930-luvun suuren laman aikana. Lopuksi, Roberts, Arth ja Bush (1959) uskoivat, että onnenpelit mallinnivat ihmisen kontaktia hallitsemattomiin luonnonvoimiin, ennustamista tai pyrkimystä jumalalliseen ohjaukseen selviytyä elämän haasteista. Afganistanin buzkashi-peli tarjoaa erinomaista hevosilla harjoitettavaa sodankäynnin koulutusta. Monet strategiapelit, kuten shakki tai wei qi (tunnetaan myös nimellä Go), yksinkertaisesti mallintaa sodankäyntiä, koska ne edellyttävät sekä vastustajien nappuloiden että alueiden vangitsemista. Monopoly, lautapeli, jossa yhdistyvät strategia ja sattuma, perustuu kiinteistökauppaan ja oli suosittu 1930-luvun suuren laman aikana. Lopuksi, Roberts, Arth ja Bush (1959) uskoivat, että onnenpelit mallinnivat ihmisen kontaktia hallitsemattomiin luonnonvoimiin, ennustamista tai pyrkimystä jumalalliseen ohjaukseen selviytyä elämän haasteista. Afganistanin buzkashi-peli tarjoaa erinomaista hevosilla harjoitettavaa sodankäynnin koulutusta. Monet strategiapelit, kuten shakki tai wei qi (tunnetaan myös nimellä Go), yksinkertaisesti mallintaa sodankäyntiä, koska ne edellyttävät sekä vastustajien nappuloiden että alueiden vangitsemista.

Monopoly, lautapeli, jossa yhdistyvät strategia ja sattuma, perustuu kiinteistökauppaan ja oli suosittu 1930-luvun suuren laman aikana. Lopuksi, Roberts, Arth ja Bush (1959) uskoivat, että onnenpelit mallinnivat ihmisen kontaktia hallitsemattomiin luonnonvoimiin, ennustamista tai pyrkimystä jumalalliseen ohjaukseen selviytyä elämän haasteista. lautapeli, joka yhdistää strategian ja sattuman, perustuu kiinteistötapahtumiin ja oli suosittu 1930-luvun suuren laman aikana. Lopuksi, Roberts, Arth ja Bush (1959) uskoivat, että onnenpelit mallinnivat ihmisen kontaktia hallitsemattomiin luonnonvoimiin, ennustamista tai pyrkimystä jumalalliseen ohjaukseen selviytyä elämän haasteista. lautapeli, joka yhdistää strategian ja sattuman, perustuu kiinteistötapahtumiin ja oli suosittu 1930-luvun suuren laman aikana. Lopuksi, Roberts, Arth ja Bush (1959) uskoivat, että onnenpelit mallinnivat ihmisen kontaktia hallitsemattomiin luonnonvoimiin, ennustamista tai pyrkimystä jumalalliseen ohjaukseen selviytyä elämän haasteista.

Lue myös Mikä on virtuaalitodellisuus ja miten se toimii

(Visited 2 times, 1 visits today)

Leave A Comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *